Direktlänk till inlägg 15 december 2010

tankar mm

Av åsa - 15 december 2010 17:22

har fått en del kommentarer angående mitt inlägg om adhd/bipolär...ja det var kopierat så svårt att skriva själv hur det e. men jag ska gör amig ett försök.

som sag thar jag bipolär sjukdom (manodepressiv) men jag e inte manisk så mycket kanske lit emen omedvetet så. jag blir mest deprimerad å när jag blir det kan jag inte ta hand om mig själv på något plan.vill mest dra täcket över huvet å aldrig mera vakna.har nog alltid haft det så länge jag kanminnas, mina preioder e oftast under höst å vinter.har klarat mig riktigt bra denna höst/vinter tack vare bra hjälp. när jag går in i min fas å blir deprimerad ser jag allt svart å negativt.allt har en mening att det ska gå fel helt enkelt. adhd då....ja...den utvecklar sig genom att jag måste ha rutiner, hjälp med att fylla i papper å lämna in viktiga papper. blir väldigt kreativ när jag e igång ordentligt startar massa projekt på en gång men avslutar sällan, beror oxå på vad det e jag gör.kan vara väldigt pratsam..hahaha...svårt att sitta still, vill att det ska hända saker hela tiden.

just nu bor jag ien träningslägenhet trivs jätte bra å kan få hjälp när jag behöver. har boendestödjare jag har kontakt med varje dag 2gånger per dag. jag går hos en kurator 1 gång i veckan. sen till något positivt har äntligen börjat jobba smått efter nu snart 4 års sjukrivning. det e ett projekt som heter koman-projektet å riktar sig till de som har ett funktions hinder eller lång sjukrivning. det bästa som hänt mig på länge känner lusten att jobba å vill utveckla mig. men som ssagt det e 3 dagar i veckan a 1 1/2 timma.

det var bara lite tycker det e svårt att skriva om detta.

 
 
Ingen bild

din header älskare

15 december 2010 18:09

tack vännen den blev sjukt snygg

 
Ingen bild

Anna

15 december 2010 19:42

ja det var intressant. Vad tycker du hindrar dig mest med din Adhd? Har du svårigheter med din sociala förmåga? Vad har du för smarta knep för att klara av dom hinder du ställs inför? Tycker det är ett intressant ämne :-) Berätta mer om du vill så klart ;-)

 
Kjell

Kjell

16 december 2010 09:13

Jättekul att du vågar skriva lite mer, och mer personligt.
Väldigt intressant och informativt, önskar att betydligt fler läste din blogg, för att få upp ögonen på "vanligt folk".
För mig är det extra intressant ur 2 perspektiv, dels att jag har några vänner med bipolär diagnos, samt rent professionellt, då jag är utbildad undersköterska/skötare med inriktning psykiatri.

Så återigen, jättekul att du vågar skriva om ett tungt ämne, både rent informativt och personligt.

Ha en fin dag

http://thelifeofkjelleberg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 19 september 2013 20:57

   I’ll live for you, I’ll breathe for youI’ll be for you I can hear above the noiseThere is something on the windAnd behind your eyes I can see the pain I am not a shallow seaI run deeper than you thinkAnd I will not leave ...

Av åsa - 19 september 2013 20:44

   

Av åsa - 27 augusti 2013 20:32


 

Av åsa - 27 augusti 2013 18:52


ja det var verkligen inte igår jag var inne å skrev.... mycket har hänt...lite klokare...NOOOTTT...lite äldre...lite visare...mer livsglädje..... JAAAAA...... ska nu försöka börja skriva igen...vet bara inte vart jag börjar... 26 kg mindre......

Av åsa - 12 april 2012 18:23

 ställer mig på vågen å inser att 16,5 kg!!!!!!!!!!!!!! mindre är jag lyckan är total. jag har för första gången i mitt liv uppnått mina mål #gå ner i vikt #flytta från nynäs #att kunna säga ifrån #att kunna säga positiva saker om mig sjä...

Instagram

 

Fråga åsa

32 besvarade frågor

läsbart


Ovido - Quiz & Flashcards