Direktlänk till inlägg 13 december 2010

tänkvärt

Av åsa - 13 december 2010 18:39

Är Måndag en tung dag? Första dagen på arbetsveckan? En del börjar redan på Söndag med att tänka på den kommande arbetsveckan. Och det är en bra sak om det är tankar som får dig att må bra. Om det är tankar som påminner dig om något arbetssamt så får det dig förmodligen inte att må bra. Och precis då.. Söndag eller Måndag förmiddag, när du tänker på det jobbiga, så är det tankarna du har precis då som skapar dina känslor precis då. Veckan kommer och går oavsett hur du tänker. Så du skulle lika gärna kunna tänka på sådant som väcker positiva känslor inom dig. Eller sådant som väcker kreativitet. Eller kärlek. Välj tankar på det som tjänar dig. När det är ett problem du behöver lösa, en sorg att bearbeta eller en konflikt att ta itu med.. då behöver du tänka ut en lösning. Men många gånger kan vi lika gärna välja bort tankar på sådant som är jobbigt.. på sådant vi inte kan påverka.

Du är värd flera underbara dagar.. och du kan skapa dom själv.

 
 
Ingen bild

Anna

14 december 2010 15:20

konflikter uppstår av att två eller fler träter. Det går aldrig att lägga all skuld på en eller andra. Man får själv ransaka sig vad man gjorde för fel och stå för den delen.
Min personliga åsikt är att man alltid ska lösa konflikter men i vissa fall kan man behöva stöd för att orka eller klara av att göra det på rätt sätt. Olösta konflikter är betungande för psyket och särskillt om man har bipolär eller är manodeppresiv. Det är alltid bättre att städa ur alla lik ur garderoben :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa - 19 september 2013 20:57

   I’ll live for you, I’ll breathe for youI’ll be for you I can hear above the noiseThere is something on the windAnd behind your eyes I can see the pain I am not a shallow seaI run deeper than you thinkAnd I will not leave ...

Av åsa - 19 september 2013 20:44

   

Av åsa - 27 augusti 2013 20:32


 

Av åsa - 27 augusti 2013 18:52


ja det var verkligen inte igår jag var inne å skrev.... mycket har hänt...lite klokare...NOOOTTT...lite äldre...lite visare...mer livsglädje..... JAAAAA...... ska nu försöka börja skriva igen...vet bara inte vart jag börjar... 26 kg mindre......

Av åsa - 12 april 2012 18:23

 ställer mig på vågen å inser att 16,5 kg!!!!!!!!!!!!!! mindre är jag lyckan är total. jag har för första gången i mitt liv uppnått mina mål #gå ner i vikt #flytta från nynäs #att kunna säga ifrån #att kunna säga positiva saker om mig sjä...

Instagram

 

Fråga åsa

32 besvarade frågor

läsbart


Ovido - Quiz & Flashcards